: دانشجو معلمان از طريق آموزش چهار ساله جذب آموزش و پرورش مي‌شوند

۳۱ بازديد
كفاش معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در سفر به مازندران گفت : جذب معلمان در سيستم آموزش و پرورش از طريق فارغ‌التحصيلان دانشگاه فرهنگيان انجام مي‌گيرد تا توجه بيشتري به بحث تربيت و آموزش شود، اين معلمان از طريق آموزش چهار ساله جذب آموزش و پرورش مي‌شوند.

كفاش اظهار داشت: جذب معلمان در سيستم آموزش و پرورش از طريق فارغ‌التحصيلان دانشگاه فرهنگيان انجام مي‌گيرد تا توجه بيشتري به بحث تربيت و آموزش شود، اين معلمان از طريق آموزش چهار ساله جذب آموزش و پرورش مي‌شوند.
وي افزود: براي آنهايي كه جذب آموزش و پرورش هستند نيز دوره آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته شد تا براي كساني كه هنوز دوره آموزش چند ساله را نديدند دوره آموزش ضمن خدمت، دوره تربيتي و دوره كتاب‌هاي درسي جديد و روش تدريس را آموزش ببينند تا مجددا به سيستم آموزشي برگردند.

معاون فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پروش با اشاره به اينكه هوشمندسازي مدارس در دستور كار وزارت قرار دارد، گفت: هوشمندسازي مدارس مبتني بر كمك مردمي، انجمن اوليا و آموزش و پرورش است تا نسبت به توسعه، تجهيز و فناوري نوين در مدارس اقدام شود.

كفاش مهم‌ترين برنامه‌هاي حوزه معاونت پرورشي را برگزاري اردوي دانش‌آموزي، برگزاري راهيان نور، راه‌اندازي كاروان اعزام عتبات و عاليات، برگزاري اردوي مشهد مقدس، فعال كردن اردوگاه فرهنگي تربيتي،دار القران، طرح حفظ موضوعي قرآن، طرح بازنويسي آثار شهيد مطهري، شوراي دانش‌آموزي در مدارس و افتتاح مجلس دانش‌آموزي برشمرد.

اين مسئول از اجرا طرح بسته حمايتي براي مدارس كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: در حوزه معاونت مشاركت‌هاي مردمي وزارت، اداره برخي مدارس دولتي را به موسسات غير انتفاعي خوش نام سپرد كه در شهرستان بابل پنج موسسه در اين طرح با آموزش و پرورش همكاري دارند.

وي با اشاره به اينكه پيشنهاد داديم سرانه پرورشي به سرانه مدارس اضافه شود، بيان داشت: بالاترين ميزان تخلف در كشور در حوزه صدور مدارك و گواهينامه در بخش هنرستان‌هاست.

كفاش ادامه داد: جهت‌گيري كاردانش بايد به سمت تربيت نيروي كارآمد بوده و محيط سالم و صدور گواهي سالم و قانوني در دستور كار قرار گيرد.

معاون فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار پرورشي آموزش و پرورش در سال 92 سه ميليارد تومان و در سال 93 به 40 ميليارد تومان افزايش يافت كه با رشد 300 درصدي اعتبار در حوزه پرورشي مواجه بوديم.

كفاش با بيان اينكه بايد رشته‌هاي مختلف كاردانش مورد مطالعه قرار گيرد و رشته جديد در هنرستان‌ها و كاردانش در نظر گرفته شود، يادآور شد: رشته‌هايي كه پاسخ نداده و در منطقه كارآيي ندارد حذف شود، بومي شدن رشته‌ها مورد توجه قرار گيرد و نيروهايي تربيت كند كه با بازار كار ارتباط داشته باشد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد