فاني : ورودي هاي جديد دانشگاه فرهنگيان در بوم خود و پس از پايان تحصيل؛ استخدام مي شوند

۳۲ بازديد
پعلي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در شهركرد و در جمع خبرنگاران گفت : از بهمن ماه امسال پذيرش در دانشگاه فرهنگيان براساس بومي گزيني است كه نيروهاي بومي منطقه در پرديس همان منطقه تحصيل و بعد درهمان منطقه مشغول به فعاليت مي شوند.
فاني گفت: سقف استخدام در برنامه پنجم ميزان مشخصي بوده كه اين سقف در سال هاي گذشته برنامه پنجم تكميل شده است.

وي اظهار كرد: تامين نيرو در وزارت آموزش و پرورش و پذيرش فرهنگيان و حق التدريسي ها از طريق دانشگاه هاي فرهنگيان انجام مي شود.

فاني گفت: از بهمن ماه امسال پذيرش در دانشگاه فرهنگيان براساس بومي گزيني است كه نيروهاي بومي منطقه در پرديس همان منطقه تحصيل و بعد درهمان منطقه مشغول به فعاليت مي شوند.

وي افزود: بحث اصلي در اين وزارتخانه بومي سازي نيروي انساني است كه يكي از مهمترين مشكلات و دغدغه هاي نظام آموزش كشور است.

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: درسال تحصلي جديد دانشگاه فرهنگيان كشور به بوم هاي متعدد تقسيم مي شود و پذيرش شدگان در كنكور سراسري دانشجويان از هر بوم در همان بوم مشغول تحصيل مي شوند.

فاني در خصوص برنامه هاي محروميت زدايي وزارت آموزش و پرورش نيز گفت: محروميت زدايي در اين وزارتخانه در دوشاخص نيروي انساني و فضاي آموزشي ارزيابي مي شود.

وي گفت: در اين طرح نيز استان ها براساس اين دوشاخص ارزيابي مي شوند و از سال آينده هر استاني كه از ميانگين و نرم كشوري در اين شاخص ها پايين تر باشد در تخصيص اعتبارات در اولويت قرار مي گيرد.

منبع:وبسايت دانشجومعلمان اهواز


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد