دكتر مهر محمدي در نشست خبري تبيين اهداف و ويژگي هاي نخستين اردوي ملي معرفتي، فرهنگي دانشجو معلمان

۵ بازديد
دكتر مهر محمدي در نشست خبري تبيين اهداف و ويژگي هاي نخستين اردوي ملي معرفتي، فرهنگي دانشجو معلمان نخبه و فعال فرهنگي دانشگاه فرهنگيان:
رسالت دانشگاه فرهنگيان، تحقق مراتبي از حيات طيبه
دكتر محمود مهر محمدي، صبح شنبه 4/5/93 در نشست خبري با اصحاب رسانه كه  پيرامون تبيين اهداف و ويژگي هاي نخستين اردوي ملي معرفتي، فرهنگي ويژه ي دانشجو معلمان نخبه و فعال دانشگاه فرهنگيان، برگزار شد، برگزاري چنين اردوهاي فرهنگي را، بخشي از فعاليت هاي راهبردي دانشگاه فرهنگيان، خواند و افزود: اين اردو، تجاربي در حوزه ي مسؤوليت پذيري جمعي، مشاركت در انجام امور فردي و جمعي، كسب توانمندي در انجام كار گروهي، فرصت يابي براي كسب تجربه در زمينه هايي مثل جرأت ورزي، پيدا كردن ظرفيت نقد شرايط و موقعيت ها و مجموعه اي از ويژگي هاي اين چنيني، فرصت هاي بسيار بارزتر از كلاس هاي درسي را در دانشجو معلمان فراهم مي نمايد.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان، با اشاره به  استمرار برگزاري اين اردوها با عنوان حيات طيبه در سال هاي آينده، در تبيين نقش اين دوره ها در پيشبرد اهداف دانشگاه، گفت: اين اردوها، فرصت مناسبي در اختيار دانشجو معلم قرار مي دهد تا ضمن تمرين عملي شايستگي هاي معلمي، تجاربي كسب نمايند كه اين تجارب، بسيار بيشتر از كلاس درس و آموزش هاي رسمي در نيل به اهداف مورد نظر دانشگاه فرهنگيان مؤثر است.
وي، با اشاره به نام گذاري اين اردوي ملي به نام حيات طيبه، خاطر نشان كرد: حيات طيبه، شاه بيت مفهوم كليدي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بوده و در اين سند با الهام از آموزه هاي قرآني، تمريني براي رسيدن به مراتب حيات طيبه براي متربيان و متعلمان در همين دنياي مادي پيش بيني شده است.
دكتر مهر محمدي، ادامه داد: در حيات طيبه با نگاه اسلامي هر آنچه از نيكويي ها و فضيلت هاست يافت مي شود و مجموعه ي وسيعي از صفات اخلاقي و اسلامي را به ذهن متبادر مي كند. اگر بنا باشد نهايت تربيت در نظام آموزشي اتفاق بيفتد و متعلمان به اين شايستگي دست يابند، مهم ترين عاملي كه مي تواند منتقل كننده اين صفات باشد، معلم است كه بايد در وجودش خلق و خوي اسلامي متبلور شده باشد تا بتوانند در رويارويي با نسل جديد واسطه ي خير و فيض باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان، در تبيين نقش اين دانشگاه، در تحقق حيات طيبه و تربيت نسل آينده، تأكيد كرد: قرار است نظام و تعليم و تربيت متحول شود و دانشگاه فرهنگيان، مسؤوليت تربيت معلم دارد؛ مسؤوليتي بسيار بارز و برجسته، زيرا مبادرت به تربيت كساني مي كند كه بيشترين نقش در تحقق حيات طيبه را در دانش آموزان دارند.
وي، در ادامه ي سخنان خود، با تبيين مفهوم تحقق مراتبي از حيات طيبه در دانشگاه فرهنگيان، افزود: دانشگاه فرهنگيان، آموزش محور نيست، بلكه از طريق آموزش علمي و معرفتي دانشجو معلماني كه در دانشگاه فرهنگيان تحصيل مي كنند، مي كوشد مجموعه ي صفات و شايستگي ها در آنان محقق شود و اين بسيار فراتر از كاري است كه در دانشگاه هاي متعارف ديگر انجام مي شود.
دكتر مهر محمدي، كسب تجربه هايي همچون مسئوليت پذيري جمعي، مشاركت در امور فردي و جمعي، توانمندي در كار گروهي و ... را از ديگر دستاوردهاي اين فعاليت برشمرد و افزود: فرصت براي كسب تجربه در زمينه هايي مثل جرأت ورزي، پيدا كردن ظرفيت نقد شرايط و موقعيت است كه در اين اردوها به شكل بارزتري ايجاد مي شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان، هدف از برگزاري اين نشست را اطلاع رساني اقدام فرهنگي قابل توجه در دانشگاهي كه رسالت اصلي آن فرهنگي است دانست و اظهار اميدواري كرد: اين اردو، ميراث خيري براي برگزاري فعاليت هاي كارساز از حيث شكل دادن به شخصيت و شاكله ي معلمان آينده در دانشگاه فرهنگيان باشد.
منبع:

دانشگاه فرهنگيان


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد