به كارگيري 5هزار نيروي قرآني

۷ بازديد
حميدرضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحيه كشوري دارالقرآن‌ها گفت: قرائت قرآن مقدمه درك و فهم آن است وقتي ما قرآن را به خوبي قرائت كنيم چگونه مي‌توانيم درك و فهمي از قرآن داشته باشيم.

وي با اشاره به اين كه قرائت و انس با قرآن بايد در مدرسه مورد توجه قرار گيرد افزود: گاهي اوقات برخي از انسان‌هايي كه كمتر تقيد دارند از برنامه‌هاي تكراري در صبحگاه مدارس ممكن است شكايت داشته باشند اما تكرار خوب عامل زندگي است و قرائت قرآن تكرار خوبي است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اين كه احياي دارالقرآن‌ها در آموزش و پرورش قطعي شده است و اين موضوع مورد تأكيد وزير آموزش و پرورش قرار دارد اضافه كرد: موضوعي كه در حال حاضر در ستاد ساماندهي تأسيس شده به كار گيري 5هزار نيروي قرآني است كه از اين تعداد 400نفر در شهر تهران هستند كه اين نيروها مي‌توانند دارالقرآن‌هاي تهران را ساماندهي كنند.

كفاش ادامه داد: يك اقدامي وقتي لغو مي‌شود احياي مجدد آن زمان مي‌برد ممكن است كه احياي دارالقرآن‌هانيز زماني طول كشد اما اين موضوع مورد تأكيد وزير آموزش و پرورش است.

وي از وجود 12ميليون و 600دانش آموز و يك ميليون همكار فرهنگي سخن گفت و اظهار داشت:از هر 10نفر دانش آموز يك نفر نيروي پشتيبان در آموزش و پرورش وجود دارد اين درحالي است كه در كشور سوئيس هر 16دانش آموز يك نيروي پشتيبان دارد.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: ساماندهي نيروي انساني مصادف با چند اتفاق بوده است كه يكي از آ‌ن‌ها احياي دارالقرآن‌ها است اما اين موضوع قابل رفع است و آموزش و پرورش بايد نيروي انساني خود را در بخش‌هاي اولويت دار ساماندهي كند.

وي با بيان اين كه در مراكز دارالقرآن‌ها بايد به كيفيت پرداخت افزود: وزير آموزش و پرورش به اين نكته تأكيد داشتند كه مراكز دارالقرآن‌ها و پژوهش‌سراها را نبايد از بركت مشاركت و حضور گسترده مردم گرفت.

وي ادامه داد: مشاركت فقط پولي نيست بلكه ممكن است افرادي باشند كه در عرصه‌هاي مختلف مانند مربي قرآني، راوي قرآن و...بتوانند كمك و ياري كنند.همچنين استفاده از دانش آموزان براي ترويج فرهنگ قرآني در اين مراكز نيز بايد مرسوم شود و آموزش‌ها دراين مراكز بايد مدون باشد.

كفاش در پايان خاطرنشان كرد: در حوزه دارالقرآن‌ها بايد يك انقلاب ايجاد شود و در اين عرصه كميت را رها كرده و به كيفيت پرداخته شود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد