حضرت آيت الله مكارم شيرازي:كار مسؤولان دانشگاه فرهنگيان، به منزله ي عبادت است

۷ بازديد
سرپرست دانشگاه فرهنگيان گفت: وظيفه ي دانشگاه فرهنگيان پاسخ به نيازهاي وزارت آموزش و پرورش است و اين دانشگاه يك نهاد استراتژيك براي حوزه تعليم و تربيت محسوب مي شود.
دكتر مهرمحمدي،صبح امروز در ديدار با آيت الله مكارم شيرازي، ضمن سخناني، به معرفي دانشگاه فرهنگيان، هدف و جايگاه آن پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگيان، يك دانشگاه تازه تاسيس است كه در سال 91 براي اولين بار پذيرش دانشجو داشت، دانشجويان مذكور در حدود صد مجموعه ي دانشگاهي تحت عنوان پرديس و مركز آموزش عالي، تحصيل مي كنند، وظيفه تربيت معلم، بر عهده دانشگاه فرهنگيان است كه امر تربيت معلم، در يك چارچوب دانشگاهي صورت مي گيرد.
وي، با تأكيد بر اينكه دانشگاه فرهنگيان از طريق آزمون سراسري اقدام به جذب دانشجو نموده و دانشجو معلمان به صورت شبانه روزي در اين دانشگاه تحصيل مي كنند، تصريح كرد: در حال حاضر هفتاد هزار دانشجو در شانزده رشته و به تفكيك جنسيت در دانشگاه فرهنگيان تحصيل مي كنند.
دكتر مهرمحمدي، سند تحول بنيادين را منبع الهام بخش فعاليت هاي دانشگاه فرهنگيان دانست و افزود: كار ما در اين دانشگاه صرفا آموزش دادن به تعدادي دانشجو نيست، بلكه به دنبال ساخت شخصيت معلمان آينده ي كشور هستيم.
وي، با اشاره به كاركرد دانشگاه فرهنگيان گفت: دانشگاه فرهنگيان از اين حيث كه دانشگاه است، با وزارت علوم در ارتباط است، اما وظيفه اين دانشگاه پاسخ به نيازهاي وزارت آموزش و پرورش است، هم چنين آموزش هاي ضمن خدمت معلمان آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگيان برگزار مي شود و دانشگاه فرهنگيان يك نهاد استراتژيك براي تعليم و تربيت كشور مي باشد.

آيت الله مكارم شيرازي:
كار مسئولان دانشگاه فرهنگيان عبادت است

آيت الله مكارم شيرازي گفت: كار مسئولان دانشگاه فرهنگيان عبادت است و مسئولان اين دانشگاهدمي از زماني كه از منزل خود خارج مي شوند، مشغول عبادت هستند.

آيت الله ناصر مكارم شيرازي صبح امروز در ديدار با سرپرست دانشگاه فرهنگيان در خصوص اهميت ولايت اظهار كرد: محبت امام علي (ع) در بالاي نامه اعمال افراد مومن نوشته مي شود، محبت امام علي (ع) تربيت كننده و سازنده است و اين محبت از اهميت بسياري برخوردار است.
استاد عالي حوزه علميه قم عوامل موثر در تربيت انسان را متعدد دانست و افزود: انسان در سه مكتب تربيت مي شود، يكي در خانه، دوم در مدرسه و سوم در محيط اجتماعي، نتيجه اين سه مكتب ساختن انسان هاي پاك و با ايمان مي باشد، زماني كه وارد محافل دانشگاهي مي شويم، براي سالم ماندن آن محيط بايد سه تشكيلات درست باشد، يكي برنامه سالم، دوم كتاب سالم و سوم معلم سالم.
وي تصريح كرد: نقش معلم و استاد در زمينه تربيت بسير موثر است، فرزندان اين كشور كه وارد دانشگاه ها مي شوند، امانت الهي هستند و اگر اين امانت ها حفظ شدند، سرنوشت جامعه خوب مي شود و كار تربيت معلم در دانشگاه فرهنگيان يك كار اصولي است.
آبت الله مكارم شيرازي با اشاره به داستان اندلس بيان كرد: غربي ها براي از بين بردن اسلام در اندلس از طريق مدارس نفوذ كردند و با اساتيد منحرف در اندلس دانش آموزان را به راه فساد كشيدند و روح جهادي را بين مردم اندلس از بين بردند.
مرجع تقليد شيعيان با اشاره به داستان ورودش به كسوت روحانيت گفت: من در خانواده روحاني بدنيا نيامدم، بلكه يكي از معلمان من سبب ساز گرايش من به روحانيت شد، معلمي كه در زمان رضاخان درس شيمي داد، اما دانش آموزان را به سوي دين سوق مي داد و اين معلم در تمام فعاليت هاي علمي من سهيم است.
استاد عالي حوزه عالي حوزه علميه قم نقش اساتيد را مهم دانست و افزود: بايد در انتخاب اساتيد براي دانشگاه فرهنگيان سخت گيري شود، اعتقادات مذهبي تنها براي روز قيامت نيست و براي اين دنيا هم به اين اعتقادات نياز داريم، كار شما در دانشگاه فرهنگيان يك عبادت است و شما مسئولان اين دانشگاه از زماني كه از منزل خارج مي شويد، عبادت مي كنيد.
وي تصريح كرد: كار شما در دانشگاه فرهنگيان يك كار كليدي است، شما تنها يك معلم را تربيت نمي كنيد، بلكه آن معلم صدها نفر ديگر را تربيت مي كند و ايجاد مركز پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي كار بسيار خوبي است.
شايان ذكر است سرپرست دانشگاه فرهنگيان صبح امروز پيرو مصوبه شب گذشته هيئت امناي اين دانشگاه مبني بر ارتقاي فضاي آموزشي و خوابگاهي پرديس حضرت معصومه (س) از پرديس و مدرسه تيزهوشان ناحيه 4 قم بازديد به عمل آورد.
دكتر مهرمحمدي در ادامه برنامه هاي خود از محوطه و موقعيت مجموعه آموزشي فدك جهت تاسيس پژوهشگاه تعليم و تربيت اسلامي و مركز رفاهي ديدن كرد.
زيارت حرم حضرت معصومه (س)، امامزاده موسي مبرقع و بيت النور از ديگر برنامه هاي صبح امروز دكتر مهرمحمدي در شهر قم بوده است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد